Nowoczesny warsztat czyli jaki? Rozwiązania, które podnoszą standardy obsługi klienta w warsztatach samochodowych.

Wycena usług w warsztacie samochodowym

Testuj

za darmo i bez zobowiązań

W artykule

Dobra komunikacja z klientami w warsztatach samochodowych staje się obecnie coraz ważniejsza i stanowi ważną wartość dodaną dla wysokiej jakości usług. Z wszelakich badań rynku wynika, że właściciele warsztatów są coraz bardziej świadomi konieczności poprawy obsługi klienta. Jest to przede wszystkim reakcja na oczekiwania klientów, którzy oprócz profesjonalnej napraw swoich pojazdów, wymagają aby obsługa warsztatu samochodowego stała na wysokim poziomie.

Znaczenie komunikacji z klientem

Dobra komunikacja z klientami to podstawa każdej transakcji biznesowej i nie inaczej jest w przypadku branży związanej z naprawą pojazdów. Obsługa klienta w warsztacie samochodowym na wysokim poziomie pozwala zbudować zaufanie tam, gdzie obie strony mogą jasno określić swoje potrzeby, oczekiwania oraz problemy. Skuteczniejsza komunikacja może poprawić relacje z klientami i prowadzić do zacieśnienia współpracy. Jest ona niezwykle ważna dla nawiązania i utrzymania opartych na zaufaniu relacji między klientami a firmą. Jeśli klienci zaufają naszemu warsztatowi i naszym usługom, istnieje większe prawdopodobieństwo, że pozostaną oni lojalni i chętniej będą do nas wracać. Otwarta komunikacja z klientami zapobiega lub ogranicza nieporozumienia i zwiększa satysfakcję klientów. Zadowoleni klienci będą również częściej polecać usługi twojego warsztatu, co przełoży się na pozyskanie nowych klientów.

Dobry start

Informowanie klienta o postępach naprawy również jest niezwykle istotne, bowiem klient chce wiedzieć co dzieje się z jego samochodem, co dokładnie będzie naprawiane i kiedy może się on spodziewać odbioru samochodu. Ważne aby komunikacja opierała się na zasadach pełnej przejrzystości i empatii, tak aby klient czuł się szanowany i wiedział, że jego pojazd jest w dobrych rękach.

Motowarsztat przychodzi tu z pomocą już od samego początku ścieżki kontaktu z klientem.

Moduł przyjęcia zlecenia, wyceny i komunikacji SMS/e-mail

Dzięki modułowi powiadomień e-mail i SMS można łatwo poinformować swoich klientów o aktualnym statusie naprawy ale i o nowych promocjach. Wyobraźmy sobie sklep internetowy, podobnie może to być skonfigurowane w Twoim warsztacie.

Powiadomienia dla klientów podzielić można na dwa moduły. Pierwszym z nich nazwijmy Automatyzacja komunikacji. Wracając do wspominanego sklepu, kupując online prawdopodobnie dostajesz różnego rodzaju wiadomości:

  • Dziękujemy za Twoje zamówienie,
  • Potwierdzenie płatności,
  • Twoje zamówienie jest właśnie pakowane,
  • Produkt został wysłany,
  • Zamówienie zostało odebrane,

i tak dalej…

Celowość niektórych z nich jest dyskusyjna, zmierzamy jednak do tego, że liczba powiadomień, jak i sposobów ich personalizacji jest mnóstwo. Przyjrzyjmy się możliwościom jakie stoją przed Tobą (o ile korzystasz z nowoczesnego oprogramowania dla warsztatów).

Jak wprowadzić warsztat w nową cyfrową erę?

Warsztat to również sklep, sprzedajesz być może produkty motoryzacyjne ale przede wszystkim swoje umiejętności, usługi. Możesz zatem przypomnieć klientowi dzięki naszej automatyzacji marketingu SMSem o zbliżającej się wizycie w serwisie.

Następnie, kiedy samochód trafi na kanał, a ty zmienisz jego status w systemie, klient zostanie o tym automatycznie powiadomiony. Przedstawiony wcześniej kosztorys uległ zmianie w związku z nieprzewidzianymi komplikacjami przy zleceniu? To nie problem, kilka kliknięć i klient otrzymuje mailowo lub SMS link do nowego kosztorysu, który może zaakceptować, tak jak mu wygodnie. (To tylko jedna z funkcji naszej elektronicznej karty zlecenia.) Idąc dalej, po zakończonej naprawie klient dostanie powiadomienie na ekranie swojego telefonu, że samochód jest gotowy do odebrania.

powiadomienie SMS

Zdobądź serce klienta dzięki personalizacji

Drugi aspekt wysyłania wiadomości to Personalizacja pozwala na wysyłanie wiadomości do klienta, gdzie treść zawiera informacje o marce, modelu, danych klienta, numerze rejestracyjnym, numerze VIN i wszystkim innym, co wcześniej zarejestrowała aplikacja.

Przypomnij o zbliżającym się serwisie wymiany oleju, wymianie opon. Zaproponuj termin który potwierdzi kliknięciem, bez konieczności angażowania twoich doradców serwisowych rozmowami telefonicznymi.

Ogranicza Cię jedynie Twoja kreatywność! Jeśli np zapisujesz w bazie datę urodzin klienta co stoi na przeszkodzie, żeby otrzymał on w tym dniu rabat lub mycie samochodu gratis?

Taka spersonalizowana wiadomość pozwala aby klient poczuł się doceniony i wyróżniony.

Więcej na temat: wykorzystania online marketingu w warsztatach 

Rejestracja klienta i pojazdu w warsztacie

Jakość to przewaga rynkowa, małe rzeczy kóre możesz zrobić lepiej odróżniają Cię od konkurencji i sprawiają, że zapadasz w pamięci klientów na dłużej, to do Ciebie wracają po więcej.

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, a pierwszą rzeczą, którą zaskoczysz klientów dzięki programowi Motowarsztat.pl to ich rejestracja w bazie. W zaledwie kilka sekund dodasz ich pojazd do systemu. Aby to zrobić, wystarczy użyć numeru VIN lub skanera kodów AZTEC. Dane pojazdu zaczytają się automatycznie. 

To pierwszy krok, dzięki temu wraz z budowaną relacją i kolejnymi wizytami w serwisie w każdej chwili można zobaczyć dokładny przebieg zleconych napraw konkretnego pojazdu.

Klient dzwoni i pyta: „Panie Mietku co tam było robione na ostatnim serwisie, albo kiedy wymienialiśmy ostatnio płyn hamulcowy.”  Sprawdzenie tego typu informacji zajmuje chwilę, wyszukasz ich jak Ci wygodniej po VIN lub danych klienta.

Baza danych, w której znajdują się informacje o wszystkich pojazdach pozwala na szybką identyfikację określonego pojazdu i oznacza to, że nie trzeba tracić czasu na szukanie informacje o danym pojeździe w stosach papierów. Lub sięgać pamięcią wstecz co jak wiemy bywa złudne.

Wzór karty przyjęcia samochodu do warsztatu

Nasza karta przyjęcia samochodu czy jak mówią niektórzy protokół przyjęcia pojazdu do warsztatu to przejrzysty dokument, który pozwala na zabezpiecznie interesów Twoich i klienta. W jednym miejscu czarno na białym wypisujesz wszystko co widać na temat pojazdu, uszkodzenia, zakres usług do zrealizowania. Możesz nawet dołączyć dokumentację zdjęciową czy wideo. Nasz wzór zawiera wszystko co niezbędne i nic ponad to.

  • Nazwa twojego warsztatu z danymi kontaktowymi aby klient miał je zawsze pod ręką,
  • numer zlecenia,
  • data,
  • dane klienta,
  • opcjonalnie załączniki (zdjęcia, wideo),
  • opis uszkodzeń,
  • zakres usług do realizacji,
  • akceptację klienta.

Nie szukaj wzrorów karta przyjęcia samochodu do warsztatu wersji doc, word czy pdf. Jest ona dostępna w bezpłatnej wersji naszej aplikacji motowarsztat.pl. Kolejnym elementem naszej elektronicznej karty przyjęcia, dzięki któremu twój klient powie Łał jest możliwość jej podpisu zdalnie elektronicznie. Mamy kilka możliwości:

  • Autoryzacja SMS
  • Podpis elektroniczny
  • Kliknięcie przycisku akceptacji

To od Ciebie zależy z których możliwości zechcesz skorzystać w swoim warsztacie.

 

Jasne zasady kosztorys dostępny online

Jedną z najczęstszych rzeczy, na które zwracają uwagę klienci serwisów są niezrozumiałe i zawiłe wyceny. Poszliśmy na rękę zarówno wam właścicielom warsztatów jak i waszym klientom. Wycena powinna być prosta i w taki sam sposób zakomunikowana klientowi. Samochód oddany na warsztat, zarówno Ty nie masz czasu na tłumaczenie jak i klient na weryfikację Twoich słów. 

Kosztorys online to rozwiązanie które proponujemy, przygotujesz wszystko w aplikacji, wycena robocizny, części, czarno na białym. Dokument wysyłasz do klienta SMS lub mailowo. Eliminuje to czas potrzebny na telefon, dodzwonienie się i tłumaczenie co powinniśmy zrobić i dlaczego tak drogo. Link z wyceną to również potwierdzenie dla warsztatu, że klient koszt widział i zaakceptował – formy akceptacji naszych e-dokumentów już omówiliśmy.

Akceptacja gotowa? Do dzieła, możesz brać się za naprawę samochodu a Twój klient wie, że ma do czynienia z nowoczesnym profesjonalnym warsztatem. Zyskujesz lepszą reputację i więcej czasu.

Wypróbuj aplikację motowarsztat już dziś! Bez zobowiązań.

protokół podpisany

Jesteś gotowy, aby usprawnić swój warsztat z programem ?

Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów. Z aplikacją stworzysz wydajny, praktyczny i nowoczesny warsztat. Zarządzaj swoim biznesem w sposób zorganizowany i wydajny z poziomu jednego narzędzia.

Rozpocznij darmowy okres próbny w kilka minut. Pamiętaj, że decydując się na aplikację dla warsztatów , unikasz drogich opłat instalacyjnych i kosztowych szkoleń. Oprogramowanie testujesz za darmo i bez żadnych zobowiązań.

Testuj przez 30 dni

za darmo i bez zobowiązań

W celu rozpoczęcia okresu testowego podaj swój adres email w formularzu poniżej i kliknij przycisk „Przetestuj”. Nasz system w kilka sekund utworzy dla Ciebie konto demo i prześle na wskazany adres email wszystkie niezbędne informacje.