Jak skutecznie wspomóc zarządzanie w warsztacie samochodowym

Testuj

za darmo i bez zobowiązań

W artykule

Co zrobić, żeby warsztat samochodowy odniósł sukces? Jak utrzymać się na rynku? Odpowiedzi na te pytania nie są tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Chyba każdy zgodzi się, że kluczowe są umiejętności i doświadczenie załogi oraz możliwości sprzętowe. To jednak nie jedyne czynniki, które wpływają na biznesowe “być czy nie być” warsztatu. Ważna jest lokalizacja i widoczność. Wiadomo też, że bez promocji, reklamy i dobrej komunikacji z klientami ani rusz. Można wymieniać więcej takich czynników i rozbijać je na części składowe, szczególnej uwagi wymaga jednak jeden z nich, który wydaje się nadal szczególnie w branży motoryzacyjnej niedoceniany. Mowa o skutecznym zarządzaniu i powiązanej z nim organizacji pracy warsztatu jako całości.

Motowarsztat – co to za narzędzie

to program, który służy do skutecznego zapobiegania wspomnianemu wcześniej bałaganowi i chaosowi. Jak to możliwe? Aplikacja pomaga w zarządzaniu pracą warsztatu samochodowego. Została stworzona w wyniku współpracy specjalistów z obszaru programowania    i przedsiębiorców z dużym doświadczeniem w branży usług motoryzacyjnych. Dzięki temu ma w założeniu dobrze odpowiadać na potrzeby warsztatów, jednocześnie zapewniając wysoką funkcjonalność, bezawaryjność i wygodę obsługi. Aplikacja daje całościową kontrolę nad wszystkim, co dzieje się w warsztacie. Pozwala optymalizować pracę, planować zadania i weryfikować stan ich wykonania. Wspiera skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Ułatwia pracę z dokumentami księgowymi. Pozwala uniknąć zamieszania nawet przy bardzo dużym obłożeniu pracą. to oprogramowanie dedykowane zarówno dla małych jak i dużych warsztatów.

Program do zarządzania warsztatem – jak wygląda w praktyce

Z programu można korzystać na komputerze lub na dowolnym urządzeniu mobilnym. Jako użytkownik zyskujemy dostęp do prostego w obsłudze rozbudowanego panelu zarządzania, który umożliwia wprowadzanie, modyfikację, kontrolę i analizę różnego rodzaju danych. Podstawowe moduły dotyczą zleceń, klientów, bazy pojazdów, zaplanowanych zadań, terminarza prac, sprzedaży, towarów i stanów magazynowych. Zależnie od potrzeb konkretnego warsztatu i właściciela do systemu dodać można inne potrzebne moduły lub zmodyfikować moduły podstawowe. Założeniem programu nie jest zmiana wypracowanego systemu pracy, ale jego skuteczne wsparcie, aplikację można więc dostosować do potrzeb konkretnego biznesu.

Najważniejsze funkcjonalności programu

Przyjrzyjmy się najważniejszym funkcjonalnościom aplikacji . W czym taka aplikacja realnie pomaga? Do czego może się przydać? I co takiego daje, że może pomóc Ci oszczędzić czas, czyli to czego właścicielom warsztatów nagminnie brakuje? Korzystając z testowego dostępu do aplikacji (każdy ma taką mozliwość) przeanalizowaliśmy jej kluczowe moduły i funkcje, krok po kroku:

W programie dostępna jest pełna baza klientów, których obsługiwał warsztat oraz pojazdów, które były naprawiane. W dowolnym momencie od ręki sprawdzić można szczegółową historię napraw wraz z zakresem wykonanych prac oraz wystawionych dokumentów księgowych. Program zgodnie z wymaganymi procedurami bezpieczeństwa przechowuje również dane osobowe klientów (aplikacja korzysta z bezpiecznego połączenia SSL). Wprowadzanie danych pojazdu do programu odbywa się automatycznie poprzez skanowanie kodu AZTEC przy pomocy czytnika ręcznego lub smartfonu.

Jeśli nagle zadzwoni do Ciebie klient i poprosi pilnie o informację, co dokładnie było wymieniane w jego aucie pół roku wcześniej i jakie części zastosowano, odszukanie informacji zajmie zaledwie chwilę. Ty oszczędzasz czas a klient zyskuje przekonanie, że jesteś naprawdę dobrze zorientowany   i godny zaufania.

Aplikacja ewidencjonuje wszystkie zlecenia, które filtrować można po nadanym statusie: np. nowe zlecenie, w trakcie naprawy, gotowy do odbioru. Dzięki temu właściciel ma podgląd, jakie nowe zlecenia zostały przyjęte, które zostały zamknięte a które są w trakcie realizacji i jaki jest ich etap zaawansowania. W ramach każdego zlecenia podejrzeć można szczegółowy zakres prac oraz zaplanowany terminarz ich wykonania i kalkulację finansową. Moduł umożliwia wgranie do systemu zdjęć, np. sprzed i w trakcie naprawy, które niekiedy potrzebne są w celach dokumentacyjnych.Znasz sytuacje, kiedy klient dzwoni zapytać, na jakim etapie są prace a Ty musisz robić rozeznanie, przepytywać pracowników i oddzwaniać do klienta? A wszystko to zazwyczaj w najmniej odpowiednim momencie, kiedy masz inne sprawy na głowie? Z rozwiązujesz takie sprawy błyskawicznie. Klikasz w odpowiednią zakładkę i od ręki znasz status naprawy.
Terminarz porządkuje zadania do wykonania na poszczególnych stanowiskach diagnostyczno-naprawczych w warsztacie. Jest w pełni zintegrowany z bazą pojazdów oraz modułem zleceń i listą zadań do wykonania. Pozwala na wprowadzenie szacowanego czasu zaplanowanych prac oraz przypisanie ich do konkretnych pracowników. Można go w wygodny sposób przeglądać w ujęciu dziennym, tygodniowym lub miesięcznym. Do aplikacji podpiąć można kalendarz z Google lub Apple. Daje to między innymi możliwość tworzenia w aplikacji wydarzeń, które są automatycznie widoczne w kalendarzu Google lub Apple. W są one widoczne jako osobna sekcja w terminarzu.Nie są Ci obce sytuacje, kiedy pracownicy nie mają pewności, co w jakiej kolejności mają robić? Nie są pewni co jest mniej a co bardziej pilne? A może jeden z nich rozpoczyna naprawę na danym stanowisku a zaraz okazuje się, że drugi planował tam robić coś innego? Zdarza się, że przyjeżdżasz do warsztatu i masz trudności w skontrolowaniu, czy praca odbywa się według planu? Jeśli choć na jedno z pytać odpowiedziałeś “tak”, terminarz online może znacznie ułatwić Twoją pracę.

Moduł magazynowy pozwala na sprawne zarządzanie obiegiem części zamiennych. System zintegrowany jest z dystrybutorami (m.in. z InterCars, AutoPartner). Towary z magazynu są automatycznie rezerwowane po dodaniu ich do zlecenia konkretnej naprawy. Do poszczególnych zleceń można w łatwy sposób rezerwować towary z magazynu. Moduł pozwala na wystawianie i ewidencjonowanie dokumentów magazynowych, m.in. PZ (przyjęcie zewnętrzne), WZ (wydanie na zewnątrz), RW (rozchód wewnętrzny), PW (przyjęcie wewnętrzne).  

Zdarzało się, że któryś z pracowników użył danej części a inny myślał, że jest jeszcze dostępna, co w efekcie opóźniło jedną z napraw? A może w nawale pracy ktoś z załogi zapomniał zamówić potrzebny towar? Albo przeciwnie – zamówił coś niepotrzebnie, bo okazało się, że dana część jest na stanie w warsztacie? Czasami trudno wyegzekwować, kto ma czego pilnować? Zautomatyzowany system magazynowy jest dobrym rozwiązaniem takich problemów. Minimalizuje udział czynnika ludzkiego, a co za tym idzie wszelkich błędów, niedomówień i problemów.

Moduł sprzedażowy umożliwia proste w obsłudze wystawianie dokumentów księgowych: faktur VAT oraz paragonów fiskalnych. Wszystkie dokumenty są ewidencjonowane i do każdego z nich mamy wgląd w dowolnym momencie. Program pozwala na wyszukanie i wyświetlenie zbiorcze wszystkich dokumentów konkretnego klienta z wybranego przedziału czasowego. Aplikacja umożliwia generowanie plików JPK.

Zdarzają Ci się błędy w fakturach, bo często wystawiane są w pośpiechu? Pomyłki w transponowanych liczbach? A może obsługujesz stale całe floty pojazdów i wystawiasz comiesięczne faktury z opóźnieniem (tym samym opóźniając też płatność), bo na wszystko brakuje Ci czasu? Chcesz ograniczyć do minimum tzw. “papierkową robotę”? Korzystanie z modułu sprzedażowo-księgowego od ręki rozwiązuje takie problemy. Aplikacja importuje potrzebne dane i wszystko odbywa się automatycznie.

Sekcja raportów umożliwia analizowanie różnych danych,. m.in. dotyczących czasu pracy załogi, historii napraw i pracy magazynu. Akceptując urlopy i podejmując decyzje w obszarze wynagrodzeń próbowałeś nieraz z kartką i długopisem w dłoni przypominać sobie i rozpisywać, kto kiedy i ile pracował? Nie zawsze dało się wszystko bezproblemowo odtworzyć? Podobnie bywa w odniesieniu do innych aspektów działania warsztatu? Gromadzenie danych przez aplikację i bezproblemowe generowanie różnych raportów jest skutecznym remedium na takie problemy.

Program wyposażony jest w funkcje pozwalające na wygodną wysyłkę SMS do klientów. Opcję tą można wykorzystać zarówno do komunikacji w sprawie bieżących napraw, jak i informowania o promocjach i różnego rodzaju akcjach specjalnych. Chciałeś wysłać smsa do ważnego klienta z informacją o możliwości skorzystania z ciekawej promocji, ale w nawale obowiązków wyleciało Ci to z głowy? Inny klient sam musiał dzwonić i dopytywać, czy auto jest już gotowe do odbioru i byłeś niezadowolony, że pracownik nie zadzwonił do klienta z informacją pierwszy? Korzystanie z automatycznej obsługi smsów wyeliminuje takie sytuacje. Zaplanujesz wysyłkę potrzebnych wiadomości – łatwo, bez zaangażowania i skutecznie.
Dane naprawcze w aplikacji to kluczowy element wspierający mechaników w szybkim i efektywnym zarządzaniu warsztatem samochodowym. Ten od niedawna wprowadzony moduł pozwala na dostęp do szczegółowych, aktualnych danych serwisowych pojazdów za pomocą numeru VIN, co obejmuje m.in schematy napraw, dane techniczne, a także optymalizację czasu niezbędnego na diagnozę i naprawę. Dzięki wersji demo można przetestować funkcje na ograniczonej liczbie pojazdów, ale pełny dostęp otwiera drzwi do kompleksowej bazy danych. Moduł ten to wsparcie dla mechaników, dostarczające aktualnych informacji serwisowych, schematów naprawczych, co jest nieocenione w codziennej pracy warsztatu. Zapewnia on także szybki dostęp do wszelkich danych naprawczych, dostępnych na stronach producentów aut, co zdecydowanie podnosi jakość i efektywność usług warsztatowych.

Każdy pracownik warsztatu ma w ramach aplikacji dostęp do swojego indywidualnego konta. Aplikacja rejestruje jego czas pracy. Pozwala również na wgląd w zaplanowane dla danego pracownika zadania oraz szacowany czas na ich wykonanie. Pracownik ma możliwość rezerwować towary potrzebne do wykonania napraw, co zintegrowane jest z modułem magazynowym.  

Jak widać, lista usprawnień, które oferuje aplikacja jest długa i obejmuje ważne dla pracy warsztatu obszary. Obsługa aplikacji jest w naszej ocenie łatwa i intuicyjna. Nie wymaga żadnego szczególnego przygotowania ani przeszkolenia. Program może być bardzo pomocny również dla właścicieli, którzy nie przebywają w warsztacie w pełnych godzinach jego otwarcia i całkowicie lub częściowo muszą kontrolować funkcjonowanie biznesu na odległość. Bez wątpienia, żadna aplikacja nie jest w stanie zastąpić czynnika ludzkiego i kompetentnej osoby zarządzającej biznesem. Pozwala jednak na odczuwalne uproszczenie zarządzania różnymi aspektami działania warsztatu, a przede wszystkim zapewnia realną oszczędność czasu. Naszym zdaniem – to bardzo dużo.

Podsumowanie

Aby warsztat samochodowy odniósł sukces na rynku, niezbędne są nie tylko umiejętności załogi i sprzęt, ale również skuteczne zarządzanie, dobra lokalizacja, widoczność oraz promocja. Istotnym narzędziem wspomagającym zarządzanie jest program , który usprawnia organizację pracy warsztatu. Umożliwia on zarządzanie zleceniami, klientami, pojazdami, planowanie zadań, kontrolę stanu wykonania oraz optymalizację pracy załogi. Program warsztatowy oferuje moduły do zarządzania magazynem, sprzedażą, raportów oraz komunikacji SMS. Nowy moduł danych naprawczych zapewnia dostęp do szczegółowych danych technicznych i serwisowych pojazdów. Aplikacja jest dostosowalna do potrzeb różnych warsztatów, zapewniając oszczędność czasu i zwiększając efektywność pracy.

FAQ

Czym jest Motowarsztat i jak może pomóc w prowadzeniu warsztatu samochodowego?

Motowarsztat to aplikacja do zarządzania warsztatem samochodowym, która umożliwia kontrolę nad zleceniami, zarządzanie klientami i pojazdami, planowanie i weryfikację zadań, oraz optymalizację pracy załogi.

Dla kogo przeznaczony jest program Motowarsztat?

Program jest dedykowany dla zarówno małych, jak i dużych warsztatów samochodowych, które chcą usprawnić zarządzanie i organizację pracy.

Jakie są kluczowe funkcjonalności Motowarsztatu?

Do kluczowych funkcjonalności należą zarządzanie bazą klientów i pojazdów, moduł wycen i zleceń, terminarz zadań, zarządzanie magazynem i towarami, moduł sprzedażowy, generowanie raportów oraz moduł SMS.

Jesteś gotowy, aby usprawnić swój warsztat z programem ?

Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów. Z aplikacją stworzysz wydajny, praktyczny i nowoczesny warsztat. Zarządzaj swoim biznesem w sposób zorganizowany i wydajny z poziomu jednego narzędzia.

Rozpocznij darmowy okres próbny w kilka minut. Pamiętaj, że decydując się na aplikację dla warsztatów , unikasz drogich opłat instalacyjnych i kosztowych szkoleń. Oprogramowanie testujesz za darmo i bez żadnych zobowiązań.

Testuj przez 30 dni

za darmo i bez zobowiązań

W celu rozpoczęcia okresu testowego podaj swój adres email w formularzu poniżej i kliknij przycisk „Przetestuj”. Nasz system w kilka sekund utworzy dla Ciebie konto demo i prześle na wskazany adres email wszystkie niezbędne informacje.